مسلمانان غیر مسلمان

مسلمانان غیر مسلمان

دیشب وقتی با یکی از دوستان لبنانی بحث اجتماعی فرهنگی داشتیم و مانند بقیه لبنانی ها از نبود مدیریت و برنامه و نظم و انضباط در قسمت های مسلمان نشین شکایت داشت، از من پرسید چرا باید قسمت های مسلمان نشین، کثیف، شلوغ و پر سر و صدا باشد و مردم اینقدر سطح پایین و هر از گاهی شاهد دعوا یا زد و خورد باشیم و در مقابل در مناطق مسیحی نشین بیروت اینقدر نظم و ترتیب و نظافت و زیبایی وجود دارد و افراد منظم و مودب هستند؟ آیا عامل این مشکلات فقر است؟ خیلی از شیعیان الان ثروتمندان بزرگ لبنان هستند ولی محله هایشان همان است که بود. یا عاملش مقاومت و سرسختی شیعیان است و دولت از ورود به محلات تحت نفوذ حزب الله می ترسد؟
- گفتم خیر خودت میدانی قبل از این که مقاومتی در لبنان باشد شیعیان بدبخت ترین و فقیرترین مردم بودند و فقر فرهنگی و فقر اجتماعیشان توام با فقر مادی، مردمی منزجر کننده از آنان ساخته بود. به برکت مقاومت و پایداری و الگو گرفتن از ایران ، معارف اسلامی هم در میان آنها رشد یافته و وضع از قبل خیلی بهتر شده. دولت از قدیم کمترین توجهی به شیعه نداشت پس علتش وجود حزب الله نیست.
یاد صحبتی از پدربزرگم افتادم. وی همیشه از دست های پنهان برای تخریب مسلمانان سخن می راند و می گفت وقتی نجف مرکز علمی شیعه بود و هنوز حوزه علمیه قم تاسیس نشده بود، عوامل یک سفارت استکباری برای تخریب وجهه ی  مسلمانان ، بچه ها را ترغیب می کردند با وجود دستشویی و آب در تمام خانه ها و دستشویی عمومی در محلات، در کوچه روی زمین ادرار و مدفوع کنند تا بدینوسیله هم مسلمانان را کثیف و تنفر انگیز جلوه دهند هم اعتقادات مردم را دچار مشکل کنند (بعضی وسواسی می شوند چون همه خیابانها نجس است برخی هم می گویند ولش کن چیزی نیست عادی است)
بله برنامه های عجیب و غریبی که حتی گاه در قالب یک فعالیت دینی یا فرهنگی اجرا کردند (مثلا پخش صداهایی غیر از اذان به مدت طولانی و شدت بلند مانند پخش یک ساعت قرآن برای یک مرده یا پخش کل دعاها و گفتگوهای داخل مسجد در کل محل) باعث شد تا ما به اینجا برسیم که مسلمانی بشود یک آرم منفی! سرباز خارجی که بیاید در عراق مسلمانان را حیوان ببیند و کشتنشان برایش بی اهمیت باشد؛ در جامعه ای مثل لبنان بقیه از مسلمان دوری کنند یا به چشم حقارت نگاه کنند. اگر حزبی در لبنان به جای فعالیت های نظامی بیاید فعالیت های فرهنگی انجام دهد و وجهه ی اجتماعی مسلمانان را بهبود بخشد بسیار مثمر ثمر تر و خداپسندانه تر خواهد بود.
به قول شاعر:
اسلام به ذات خود ندارد عیبی! 
هر عیب که هست از مسلمانی ماست
۲ ۰ ۰ نظر ۴۳۸۴ بار مشاهده

دیدگاه‌ها

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها