ادمین‌های لیبانیران کجا هستند؟

ادمین‌های لیبانیران کجا هستند؟

مدتی است در فضای مجازی فعالیت ما کمرنگ شده و ناخواسته از ارائه اطلاعات به روز جا مانده‌ایم. علت این اتفاق را توضیح می‌دهم.

همانطور که در صفحه درباره پایگاه توضیح داده شده، تیم لیبانیران وابسته به هیچ ارگان و نهادی نیست و به همین علت سالها با وجود عوض شدن دولتها، یا تمام شدن مسئولیت افراد مختلف، بطور مستقل فعالیت خود را ادامه داده و در لبنان شاهد آمدن و رفتن اقلا سه سری از سفرا، مسئولین و نمایندگان نهادهای مختلف بودیم. خیلی صفحه‌ها و سایت‌ها هستند ادعای استقلال و غیردولتی بودن می‌کنند که با تمام شدن دوره مسئولیت یک نفر، تیم‌های دور و بر او هم ناپدید می‌شوند و البته با رنگ و بویی دیگر در جایی دیگر سر بر می‌آورند.

حدودا چهار سال پیش یکی از ادمین‌ها به دلایل شخصی به ایران بازگشت. تقریبا یک سال بعد، ادمین موسس هم به ایران سفر کرد. تنها یک ادمین حاضر در لبنان داریم که به علت دو شغله بودن، فرصت و توان وقت گذاری برای این مجموعه از او گرفته شده است.

اما بشنوید از ادمین موسس مجموعه؛ از حوالی مهر ماه با قبول مسئولیت در یک مجموعه فرهنگی دفتر کار ایشان به یک اتاق فرمان منتقل شد که هیچ آنتن ندارد و تا دیر وقت مشغول کار است و گاهی فرصت خواندن خبرهای لبنان را هم ندارد، چه برسد به ترجمه و گزارش آنها.

بودن در لبنان و دیدن افراد مطلع و کارشناسان و تحلیلگران، این مزیت را برای ما داشت که اخبار دست اول و صحیحی از شرایط سیاسی اقتصادی اجتماعی این کشور نقل کنیم، و اکنون این مزیت کمرنگ شده است. با این حال در اتفاقات مختلف، به خاطر داشتن لینک‌ها و ارتباطات خوب، می‌توانیم روایت خوب و درستی از لبنان را یافته و منتشر کنیم.

لیبانیران برای ما سکوی تبلیغات و درآمدزایی نبود و با تلاش و هزینه شخصی برای روشنگری و تبیین واقیعت فعالیت می‌کردیم و انگهای مختلف به ما می‌زدند، مثل: مزدور نظام، یا برعکس، مزدور دشمن!

نگاه لیبانیران در طول بیش از ده سال فعالیت تغییر نکرده و به روایت واقعیت لبنان ملتزم است. برخلاف برخی که با رفتن به لبنان، اتفاقات و پدیده‌ها را با متر خودشان اندازه می‌گیرند. مثل بنده خدایی که به تازگی به لبنان رفته و لبنان را آنطور که خودش می بیند روایت می‌کند. بدون توجه به تاریخ این کشور و سیر تاریخی پدیده‌های سیاسی اجتماعی، برهه کنونی را داوری و قضاوت می‌کند. مثلا از نظر ایشان شیعیان لبنان در بحث حجاب موفق نبوده‌اند! (نه که همفکران ایشان خیلی در ایران موفق بودند!) لبنان را کسی باید روایت کند که در آن زیسته باشد، به واسطه ازدواج در بین خانواده‌های لبنانی باشد، تحقیق کرده باشد و به منابع مکتوب دسترسی داشته باشد. وگرنه می‌شود یک خبرنگار ساده که حتی اسم اماکن و اشخاص را درست نمی‌تواند بخواند و تلفظ کند.

با آرزوی موفقیت برای همه ادمین‌ها و بازگشت ثبات و آرامش به لبنان.

۰ ۰ ۵ نظر ۵۳۲ بار مشاهده

دیدگاه‌ها (۵)

سلام خسته نباشید

چطور میتونم از بیروت ب شهرای دیگه مثل صور و بعلبک برم؟ 

مث اینکه ن قطار داره نه هواپیما

پاسخ:

۱۸ بهمن ۰۲، ۱۴:۲۱
سلام
بله امروزه دیگر قطار کار نمی کند. تاکسی و ون هست. از منطقه مشرفیه در بیروت به سمت بعلبک و شمال می برند، از زیر پل کولا هم به مناطق مختلفی از جمله مناطق مسیحی شمال مینی بوس و ون هست، از میدان سفارت کویت به سمت صور و صیدا و نبطیه ون هست. از صیدا و صور هم به شهر و روستاهای اطراف ماشین و ون هست.

سلام عليكم
خسته نباشيد.
كانال خيلي خوب و قابل استنادي دلريد.
لطفا در مورد مقاومت اخبار بيشتري بنويسيد.
اخباري كه در بقيه كانالها ديده نميشه.
موفق باشيد.

پاسخ:

۲۳ بهمن ۰۲، ۰۹:۲۰
سلام
لطف دارید
قبلا می توانستیم در شب نشینی ها با افراد برجسته دیدار کنیم و صحبتهایشان را بشنویم. الان از این امتیاز ویژه محروم هستیم.

سلام خداقوت

به نظرتون باید چه کار کرد 

به نظرم از مردم تقاضا کنیم

ولو پول کم اما مستمر رو برای این جریان بکار ببندند درست میشه

پاسخ:

۲۳ بهمن ۰۲، ۰۹:۱۹
سلام. بحث پول نیست. باید آدمی در آنجا باشد که اتفاقا از جایی پول نگیرد. برای حقیقت کار کند.

سلام و خداقوت

ایام مبعث پیامبر اکرم را تبریک عرض می‌کنم. من از ابتدا کار لیبانیران را دنبال می‌کردم. اگر بخواهم به آن امتیازی بدهم، ۱۹ از ۲۰ می‌دهم. به نظرم در میان سایر کسانی که کار مشابهی انجام دادند، کار شما با فاصله زیادی بهتر از کار دیگران بوده و هست. من خودم مدت نسبتا طولانی در لبنان بوده‌ام و شاید من را بشناسید لذا ارزش کارتان را می‌فهمم. توصیه می‌کنم کارتان را با همان قوت و کیفیت قبلی ادامه دهید و اگر کمکی از من برآید، دریغ نمی‌کنم

پاسخ:

۲۳ بهمن ۰۲، ۰۹:۱۸
علیکم السلام
لطف دارید.
دست ما در تولید محتوا و گزارش اختصاصی بسته شده. هر کسی که بتواند به همان منوال اطلاعات و نظراتش را بفرستد استقبال می کنیم.

سید محمد صالح ممتاز

۰۸ اسفند ۰۲ ، ۱۵:۲۸

با سلام و احترام،

من از نظر عقیدتی به طور کل مخالف ج ا و در طرف ضد محور مقاومت و سپاه پاسداران و تمامی گروه های مقاومت هستم، اما یک صفحه از وبسایت شما «استخدام در حزب الله لبنان» را بوکمارک کرده بودم. هر از چند گاهی به وبسایتتان سر میزدم تا از عینک طیف مقابل به مسائل نگاه کرده باشم. بعد از مدتی گواهی tls سایتتان باطل شده، و دیدم دیگر اخبار نمیگذارید، نگران شدم نکند در حملات اسرائیل اتفاقی برایتان افتاده، انشاالله در قدم اول گواهی امنیتی سایت را که میتوان رایگان هم ان را درست کرد تنظیم کنید و کم کم به روال سابق اخبار بگذارید.


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

LIBANIRAN

اطلاعات و اخبار مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و گردشگری پیرامون لبنان
برای اطلاعات بیشتر به صفحه درباره پایگاه مراجعه فرمایید.

پربیننده ترین مطالب
پیوندها